ارائه نتایج طرح “ساختار و فرآیند تأمین مالی بنگاه ‎‎های بزرگ در آینه جداول جریان وجوه (تهیه جداول جریان وجوه برای شرکت ‎های عضو بورس اوراق بهادار تهران همراه با انتقال چارچوب ‎های عملیاتی- محاسباتی آن به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‎ ریزی)”

در روزهای پایانی سال 1398، نتیجه کار فشرده‎ ای که در بیش از یک سال گذشته پیرامون تکمیل زنجیره تولید حساب‌های اقتصادی و نماگرهای مشتق از آن، برای شرکت‎ های عضو بورس اوراق بهادار تهران انجام شده بود، طی گزارشی به موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‎ ریزی تحویل داده شد. این گزارش به ارایه تصویر کمی دقیق و قابل اتکا درباره فرآیند تأمین مالی و سرمایه‏ گذاری شرکت‎ های عضو بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. علاوه‌بر حساب جریان وجوه، حساب ‎های متوالی شامل ارزش افزوده، مازاد عملیاتی، درآمد اولیه و درآمد قابل تصرف (پس‎انداز) این شرکت‌ها نیز محاسبه شده است.

لازم به ذکر است که طرح تهیه حساب ‎های متوالی بر اساس چارچوب حساب‎ های ملی برای مجموعه‎ ای از شرکت‎ ها، برای اولین بار است که به مرحله اجرایی می‎ رسد و پیشرفت قابل توجهی در زمینه آمارهای اقتصادی کشور محسوب می‎ شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *