ارائه گزارش نهایی پروژه سنجش شاخص های بهره وری استان خراسان جنوبی

گزارش حاضر با عنوان “برآورد ارزش افزوده حقیقی، موجودی سرمایه، اشتغال و بهره‌وری رشته فعالیت‌های عمده اقتصادی استان خراسان جنوبی (1393-1384)” به درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی توسط موسسه پژوهشی اقتصاد مالی بهین انجام شده است.

در این گزارش، ضمن برآورد ارزش افزوده حقیقی استان به تفکیک بخش‌های عمده اقتصادی و همچنین برآورد موجودی سرمایه و اشتغال استان به تفکیک بخش‌های عمده اقتصادی، شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید، شاخص بهره‌وری سرمایه و شاخص بهره‌وری نیروی کار استان به تفکیک بخش‌های عمده اقتصادی برای دوره زمانی 1393-1384 برآورد شده است.

شایان ذکر است که برآورد‌های مذکور، با روش‌های استاندارد، برای اولین بار در این مطالعه انجام شده است. بر اساس نتایج حاصل از برآوردها، توصیف آماری و تجزیه و تحلیل روند متغیر‌ها به تفکیک بخش‌های عمده اقتصادی در استان و در مقایسه با ارقام مشابه کشوری ارایه شده است. همچنین، علاوه بر تحلیل سهم و رشد بخش‌های عمده اقتصادی از ارزش‌افزوده استان، سهم عوامل تعیین‌کننده این رشد به تفکیک بهره‌وری کل عوامل تولید، سرمایه و کار محاسبه و تجزیه و تحلیل شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *